MSV Metal Studénka koupila největší polskou kovárnu pro železnici
Společnost MSV Metal Studénka získala největší polskou kovárnu pro železnici Kuźnia Ostrów Wielkopolski ve Velkopolském vojvodství. Akvizice polské kovárny navíc spadá do roku, kdy si v MSV Metal Studénka připomenou 60 let od stavby vlastní kovárny.
MSV Metal Studénka se stala majoritním vlastníkem kovárny Kuźnia Ostrów Wielkopolski, Sp. z o. o. (KOW) skrze investiční fond Jet 1 brněnského miliardáře Igora Faita, kam studénecká společnost spadá. O koupi podniku s velmi podobným sortimentem výrobků a významným postavením na polském a německém trhu MSV Metal Studénka usilovala více než jeden a půl roku.
Akvírovaná společnost je nejvýznamnější polskou kovárnou se zaměřením na železnici a šlo tak o jednoho z největších konkurentů MSV Metal. „KOW je zdravá firma, vidíme v ní velký růstový potenciál zejména díky možným obchodním, výrobním i technologickým synergiím s mateřskou MSV,“ říká investor Igor Fait.
Polská společnost se 196 zaměstnanci vyrábí šroubovky, háky, komponenty pro táhlová ústrojí a další výkovky, organizačně se stává dceřinou společností MSV Metal Studénka. „Akvizicí získáme přístup na polský trh, na který jsme zatím dodávali zatím velmi marginálně, a kde KOW v dodávkách do železničního segmentu dominuje. Podle výhledu největšího železničního nákladního dopravce v Polsku, PKP Cardo Polska, očekáváme v budoucím období významné investice do oprav a výroby nových nákladních vagónů,“ komentuje novinku generální ředitel Ivo Lazecký. Od KOW si také slibuje dodatečnou kovárenskou kapacitu a přístup k novému perspektivnímu výrobku pro nákladní vozy.
V letošním roce současně MSV Metal Studénka oslaví 60leté výročí od dostavby vlastní kovárny. Ta započala v roce 1953, byla projektována na 37 000 tun výlisků a výkovků a nahradila starou kovárnu, umístěnou na opačném konci areálu, která nevyhovovala tehdejším požadavkům na rozšíření výroby a změnu výrobního profilu. Výroba v nové kovárně měla pokrývat nejen potřeby mateřského podniku (pod historickým názvem Vagónka Tatra Studénka – Butovice, n. p.), ale i ostatních vagónek v Československu.
Dnes se v MSV Metal Studénka ročně vyková 12 tisíc tun výkovků do hmotnosti až 70 kg, které z 84 % směřují na export. MSV Metal Studénka kromě Českých drah spolupracuje i s národními železničními dopravci z Německa, Švýcarska, Polska nebo Francie, zaměřuje se však i na oblast zemědělství, stavebnictví nebo těžební průmysl.