MSV Metal Studénka koupila největší polskou kovárnu pro železnici

< Zpět na výpis článků
_DSC6334retus T

Společnost MSV Metal Studénka získala největší polskou kovárnu pro železnici Kuźnia Ostrów Wielkopolski ve Velkopolském vojvodství. Akvizice polské kovárny navíc spadá do roku, kdy si v MSV Metal Studénka připomenou 60 let od stavby vlastní kovárny.

MSV Metal Studénka se stala majoritním vlastníkem kovárny Kuźnia Ostrów Wielkopolski, Sp. z o. o. (KOW) skrze investiční fond Jet 1 brněnského miliardáře Igora Faita, kam studénecká společnost spadá. O koupi podniku s velmi podobným sortimentem výrobků a významným postavením na polském a německém trhu MSV Metal Studénka usilovala více než jeden a půl roku.

Akvírovaná společnost je nejvýznamnější polskou kovárnou se zaměřením na železnici a šlo tak o jednoho z největších konkurentů MSV Metal. „KOW je zdravá firma, vidíme v ní velký růstový potenciál zejména díky možným obchodním, výrobním i technologickým synergiím s mateřskou MSV,“ říká investor Igor Fait.

Polská společnost se 196 zaměstnanci vyrábí šroubovky, háky, komponenty pro táhlová ústrojí a další výkovky, organizačně se stává dceřinou společností MSV Metal Studénka. „Akvizicí získáme přístup na polský trh, na který jsme zatím dodávali zatím velmi marginálně, a kde KOW v dodávkách do železničního segmentu dominuje. Podle výhledu největšího železničního nákladního dopravce v Polsku, PKP Cardo Polska, očekáváme v budoucím období významné investice do oprav a výroby nových nákladních vagónů,“ komentuje novinku generální ředitel Ivo Lazecký. Od KOW si také slibuje dodatečnou kovárenskou kapacitu a přístup k novému perspektivnímu výrobku pro nákladní vozy.

V letošním roce současně MSV Metal Studénka oslaví 60leté výročí od dostavby vlastní kovárny. Ta započala v roce 1953, byla projektována na 37 000 tun výlisků a výkovků a nahradila starou kovárnu, umístěnou na opačném konci areálu, která nevyhovovala tehdejším požadavkům na rozšíření výroby a změnu výrobního profilu. Výroba v nové kovárně měla pokrývat nejen potřeby mateřského podniku (pod historickým názvem Vagónka Tatra Studénka – Butovice, n. p.), ale i ostatních vagónek v Československu.

Dnes se v MSV Metal Studénka ročně vyková 12 tisíc tun výkovků do hmotnosti až 70 kg, které z 84 % směřují na export. MSV Metal Studénka kromě Českých drah spolupracuje i s národními železničními dopravci z Německa, Švýcarska, Polska nebo Francie, zaměřuje se však i na oblast zemědělství, stavebnictví nebo těžební průmysl.

Sdílet článek na LinkedIn